Eminent EM7080 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent EM7080 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bob57 05-01-2013
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

2 en een half jaar in bezit.Speelt alles af, maar niet geheel zonder moeite.
PROS:
-Downloadt zelfvolautomatisch torrents en van nieuwsgroepen (NZB).
-Veel diverse uitgangen (HDMI, Optical/TOSlink, tulp/Cinch, euro/SCART, Ethernet, USB)
CONS:
-Afspelen muziek heeft beperkingen, oa. omdat tussen de tracks ALTIJD een pauze zit van 1 1/2 tot 2 seconden. Dit komt door de gebruikte chips, en is niet te verhelpen door andere firmware.
-Vaak komt het voor dat dat een complete track niet wordt gehoord. Dan is er ,zolang de track duurt, stilte. Dit gebeurt totaal willekeurig.
-De moderators op het eminent-forum beweren allemaal dat nieuwe firmware installeren alle bekende problemen zouden verhelpen, maar dat is dus nonsens.
-Het eminent-forum wordt beheerd door moderators. Zo kwam het voor dat ik rond Kerst en Nieuwjaar 2012 in Italië zat met mijn em7080 maar was ik de afstandsbediening vergeten. Mijn vraag ( "Hoe kan ik het apparaat bedienen zonder A.B.?") werd door een moderator goedgekeurd toen ik allang weer terug in Nederland was.
Het forum is namelijk opgezet door de fabrikant zelf (ipv door gebruikers), en moderators moeten alles eerst goedkeuren voordat EM7080-gebruikers elkaar tips of hulp kunnen geven. Die moderators werken niet in de weekenden of vakanties, juist die momenten dat je even tijd hebt voor dit soort dingen.
-De nieuwe firmwares verschijnen zeer zelden. Onder roep van een aantal ontevreden gebruikers wordt maar een weer een andere versie van dezelfde oude firmware ( dezelfde die overigens ook op o.a. AC Ryan zit) gegeven. Mijn advies:Die oude firmware (2010) gewoon erop laten zitten.

Brownie013 16-03-2012

apparaat speelt alles af van divx tot HD. Ben er tevreden over. totaal een 7.5

Minpuntjes zijn:
- wat traag menu - acceptabel maar mag vlotter
- bereik via afstandbediening: je moet de afstandbediening er echt op richten
- wat ouderwets menu. niet met mooie filmcovers en zo. de update hiervoor lijkt ook niet te komen

Officiele reactie van Eminent Europe 26-03-2012

Beste Brownie013,

Wanneer de nieuwste firmware in de EM7080 geflashed is dan heb je de nieuwste grafische interface dat er is voor dit type mediaplayer. Met deze firmware zit de EM7080 helaas wel tegen de limiet aan wat hij aankan. De processor moet erg hard werken om het grafische gedeelte mooi weer te geven wat resulteert in een iets trager werkend menu. Wil je dat liever niet dan heb je ook altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige firmware versie.

Wat betreft het bereik van de afstandsbediening. Mogelijk moeten de batterijen vervangen worden of je hebt andere apparatuur in de directe nabijheid van de mediaplayer staan die via dezelfde IR frequenties werkt. In dat geval kan het signaal nadelig beïnvloed worden zodat je de AB wel heel sterk gericht moet houden op de mediaplayer voor optimaal resultaat.

G.D.

oripori 06-05-2011
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Ondersteunt alle gebruikelijke video/audio formaten en heeft een zeer gebruikersvriendelijke user interface. Makkelijk en snel in gebruik dus. Ik ben zelf erg blij met het apparaat. Waar ik nog blijer van ben is de service die geboden wordt door Eminent. De em7080 fan maakte te veel geluid, ik vond het hinderlijk en heb een mailtje gestuurd naar Eminent met een kopie van mn factuur. Ik heb gevraagd voor een makkelijke oplossing voor dit probleem, ik wilde nl het apparaat niet opsturen en een aantal weken wachten, tenslotte weet ik wat het probleem is; de ventilator. Ik had binnen 4 dagen een nieuwe fan thuis gestuurd gekregen en kon het zelf installeren, bedankt dit noem ik pas service :-) Top Eminent!

Bob130 04-02-2011
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Werkt prima, maakt soms tijdens opstarten vreemd geluid maar na 1 minuut is dat verdwenen. Om NZB-Get aan de praat te krijgen kan je beter een paar keer mailen met de helpdesk.
Ik heb zelf Panasonic TV en Recorder, als ik de HDMI kabel in de TV stopt werkt VIERA LINK niet meer en het rare is dat het geen verschil maakt of de EM7080 aan of uit staat. Dus als ik vanaf de EM7080 een film wilt bekijken sluit ik eerst de HDMI kabel aan en als ik klaar ben dan trek ik de kabel maar weer los, dat zal wel niet de bedoeling zijn maar het werkt anders niet.
Groeten, Bob

Grotehans 07-01-2011
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Ik heb de Eminent 7080 met 2 Terabyte harde schijf, maar wat een beest! Hij is snel, overzichtelijk en makkelijk in te stellen. Er zit een uitgebreide handleiding bij. Ook zitten er genoeg kabels bij om hem aan te sluiten. Er zit zelfs een optische kabel bij voor het geluid !. Ik heb vooral voor de Eminent gekozen, omdat er een NZB client in zit. Deze werkt uitstekend ! De NZB client is nog niet erg stabiel, maar dat zal wel in de volgende Firmware beter moeten worden. Het kan natuurlijk altijd beter, maar voor dit geld, kun op dit moment volgens mij geen betere krijgen. Heb hiervoor een Mede8er gehad, maar die heb ik terug gebracht. Zeer slechte gebruiksaanwijzing en was binnen 30 min al 3 keer gecrashed ! Nee dankje wel.

brownier1 27-12-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Makkelijk te installeren apparaat. Vond dat de ventilator te veel geluid maakte. Na contact met
eminent andere ventilator toegestuurde gekregen. Deze wijkt af van de standaardventilator, heeft kleinere schoepen.
Deze ventilator is aanmerkelijk stiller! Snap niet waarom apparaat niet standaard met die ventilator worden uitgerust.
Nu zeer tevreden, ook met service van Eminent.
Over degelijkheid nog geen oordeel, heb apparaat te kort

Peter_48 25-12-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Een zeer goede media-player die als je de handleiding goed leest gemakkelijk is te installeren het bedieningsgemak is goed maar wel enigzins sumier

Superfons 26-11-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Fijn apparaat. Onlangs deze mediastreamer aangeschaft. Zelf een Samsung spinpoint HDD ingezet van 1,5 TB. Voordeel is dat je gebruik kunt maken van de Sambaserver. Hiermee kun je je mediabestanden die op verschillende schijven in het netwerk staan probleemloos op je TV afspelen. Aan te raden is om meteen een update van de firmware te downloaden van de Eminent site. Handig is ook de functie waarmee je uitzending gemist en You Tube films kunt bekijken. Als klein minpuntje wil ik noemen dat je de auteursrechterlijke (muziek)video's op You tube niet kunt bekijken via de Eminent.

Dick11 31-07-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Heb de player nu een tijdje in gebruik en ben er in principe erg tevreden over. Hij doet wat ik ervan verwacht had. Alleen de interface vind ik ietwat behelpen, ik vind het bijvoorbeeld wat "goedkoop"overkomen dat als je bijv. films in je topmenu hebt geselecteerd, je ook nog wel zelf heel veel moet klikken voordat je bij die films terecht komt. Heb hem (nog) niet aangesloten op internet, dus ook nog geen firmware geinstalleerd, misschien is er inmiddels een wat verbeterde interface beschikbaar. Misschien ligt het daaraan?

Sminky 29-07-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Vandaag de Eminent EM7080 aangeschaft.( aktie Mediamarkt met ingebouwde harde schijf van 1TB ! )
1e indruk is uitstekend. Installatie ging prima. Direct de laatste firmware erop gezet. Ben erg onder de indruk van de mogelijkheden. Ik heb wel eerder een mediaplayer gehad maar die stond nog niet in de schaduw bij deze. Torrents binnen halen zonder dat de pc aan hoeft te staan is super.
Het enige minpuntje ( tot nu toe )is de kunstof behuizing. Deze doet wat goedkoop aan.
Verder gaat hij als een speer en doet hij wat ik ervan had verwacht.

H langeveld 29-07-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Ik heb de Eminent een week in gebruik.
Ik had geen idee wat ik kon verwachten dus na het lezen van vele reviews, tot het besluit gekomen de Eminent aan te schaffen.
Doorslaggevend was voor mij de vijf jaar garantie, beeldkwaliteit, mogelijkheden en de helpdesk.
In één woord een fantastisch apparaat. Ik moest even wennen, maar dat is gebruikelijk bij mij.
De E-sata aansluiting is natuurlijk geweldig, hierdoor is het overzetten van vele giga's aan beeldmateriaal een fluitje van een cent. Maar net zo makkelijk met een normale USB aansluiting. Dat duurt allen wat langer. Het is een complete set met voldoende kabels zodat je gelijk aan de bak kunt.

Inmiddels heb ik het apparaat helemaal onder controle en hij speelt werkelijk alles af.
Wat ik echt helemaal te gek vind is de ondersteuning.
Email die binnen de kortste keren wordt beantwoord met een duidelijk verhaal, je wordt geholpen door deskundige mensen.
Voor de Mac mensen onder ons, dit apparaat werkt perfect met een Mac. Netwerk kabeltje aansluiten, even een vinkje zetten zodat hij praat middels Samba en alles stream je gewoon rechtstreeks van je gedeelde mappen.
Kortom een aanrader.

joopnab 21-04-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Sinds een week deze Mediaplayer in huis en het is een geweldig apparaat.
Compact van afmetingen maar groot in prestaties...............wordt echt compleet geleverd met alle benodigde kabels.......aansluiten fluitje van een cent en het doet gewoon wat je verwacht. Duidelijk menu op je TV om al je instellingen te doen..........ben alleen ff een tijdje bezig geweest om mijn LACIE back up schijf uit te lezen.........had te maken dat deze was geformateerd voor een MAC en was niet voorzien van de Windows structuur NTFS.
Nu werkt alles en speelt alles af wat je wil zien. Geluid is via mijn DTS receiver geweldig mooi en het beeld is super helder.
Een echte aanrader.......het voordeel dat je later ook nog een harde schijf kan inbouwen heeft voor mij de doorslag gegeven de EMINENT 7080 aan te schaffen.

kuiper178 07-02-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Basic mediaspeler met teveel bugs. Iedere week komt er wel een update uit. Het belangrijkste gemis is het ontbreken van DTS-HD. Ondanks de vermelding van DTS-HD op de doos en in de specificaties, wordt dit niet ondersteunt. Er schijnt ook hiervoor een update te verschijnen. Eminent weet alleen niet wanneer. Ik heb de EM7080 omgeruild voor een Popcorn A-200.

vandaag 30-01-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Het apparaat wilde niet worden opgenomen in het thuis netwerk. na een fix van de firmware (1.0.2.4) van het internet gedownload te hebben (http://www.eminent-online.com/producten_stap2.php?dt=1&ps=00907080&pg=14) en deze middels een usb stick met een gebruiksaanwijzing van internet (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1381578#c)de fix geïnstalleerd. (Wel vreemd dat dit niet in de gebruiksaanwijzing staat welke geleverd wordt bij het apparaat). Daarna de HDD opnieuw geformatteerd vanuit het instellingen menu, en eindelijk werd "samba" en bittorrent geïnstalleerd. Hierna is in Windows verkenner, op de netwerkstations, de HDD te zien van de eminent en kun je via je eigen netwerk, van de PC naar de eminent kopiëren.
Vanuit het menu van de eminent kun je ook de HDD van de PC benaderen (mits gedeeld) en kun je afspelen vanaf de PC zonder eerst het bestand op de hDD van de eminent te zetten. Verder veel afspeel mogelijkheden, formaten (incl. ISO met menu) en instellingen voor configuratie met de TV.
In tegenstelling tot wat de doos doet vermoeden is het apparaat dus niet direct gebruiksgereed indien je deze in een netwerk wil opnenen.
Door deze installatie een cijfer 3 gegeven. Overige installatie is wel erg makkelijk. Tevens maakt de ventilator best wel herrie. Volgens reviews moet deze eerst wat inlopen en wordt daarna stiller, maar anders is een stillere fan aan te raden (makkelijk te verwisselen).

Spekkie1979 20-01-2010
Geschreven voor: Eminent EM7080 0 GB

Ik had eerst een 7071, die heb ik voor kerst weggedaan omdat ik wat nieuws wou, en dat is de 7080 geworden. De speler is supercompleet er moet alleen nog een harddisk in maar dat is heel eenvoudig zelf te doen.

Alles zat er bij in de doos, alleen de hdmi kabel is wat kort voor mij geen probleem want hij staat onder de televisie te draaien. Ingebouwde nzb en torrent werkt ook prima, ook blurays met ondertiteling kan ik nu goed kijken. Ik ehb nog niks wat niet speelt en het menu is erg snel. Zeer fijn apparaat voor een goeie prijs met lange garantie!